(Looops Duftmanufaktur)

Find your essence

Scent is a language that only our innermost understands. Since 2014, Looops has been writing stories with its own fragrance creations that bring our places of longing to our homes.

Idea and realization

The brand design makes the promise to customers tangible: the search for the essence becomes the creative guiding idea. Typography is the main design element, along with high-quality, genuine materials and finishes.

Client

Looops Duftmanufaktur

Timeline

2023

Industry

Manufaktur
Einzelhandel

Service

Brand Strategy
Brand Narrative
Brand Design
Naming (Products)
Packaging Design
Editorial Design

TEAM

Stefanie Aunitz
(Graphic Design)

Dominik Langegger
(Project Lead, Head of Design)

Saskia Ritter-Höntzsch
(Brand Narrative, Editorial, Editing)

Sergej Ritter-Höntzsch
(Brand Thinking & Narrative)

Matthias Tildach
(Graphic Design, Photography)

Studio Soco
(Image Photography)

Leimgruber
(Interior Design)


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Sec.(01) Sec.(02)
Intro Case
Looops Brand & Packaging Design by Solid & Bold
Die Looops Brand Story erzählt von Momenten der Einkehr und Besinnung: Ein Dufterlebnis für alle Sinne.
(Insight)

The Looops brand story tells of the sensual journey to which the manufacturer invites its own customers. With the fragrance descriptions, they bring nature before the mind’s eye of the reader.

Die Etiketten auf den Produkten sind auf hochwertigem Recyclingpapier gedruckt.
Die Duftprodukte von Looops laden ein, die Essenz der Dinge zu finden.
Die Marke wird in einem hochwertigen Leporello präsentiert.
In der Bildsprache legt Looops den Fokus auf die ruhigen, besinnlichen Momente, die das Produkt ermöglicht.
(Insight)

The packaging design, like the entire branding, focuses on product itself: High-quality natural paper with subtle blind embossing puts the spotlight on the real star – the fragrances.

In der Brand Story von Looops erzählen wir von den natürlichen Duftprodukten.
Packaging Design für Looops.
Das Produktsortiment von Looops umfasst Kerze, ätherische Öle, Diffusor und Raumsprays.
Das gesamte Sortiment wird in einem kohärenten Packaging Design System präsentiert.
Drucksorten und Geschäftspapiere für die Looops Duftmanufaktur.
Looops Brand & Packaging Design by Solid & Bold
Looops Brand & Packaging Design by Solid & Bold
Jedem Produkt liegt ein inspirierendes Bild bei, das den Duft visuell beschreibt.
Jeder Looops Duft kann einer aromatherapie Wirkung zugeordnet werden.
(Insight)

The three “O’s” in the brand name are translated in the design language to form a guidance system that represents the product categories.

Looops Branded Space and Interior Design for the Shop
Looops Branded Space and Interior Design for the Shop
Looops Branded Space and Interior Design for the Shop
Der Online Shop von Looops wurde mit Shopify umgesetzt.
Die Website von Looops ist auf mobile Endgeräte ausgelegt. So bietet die Seite ein optimales Shopping Erlebnis für das Smart Phone.
Die Looops Website lädt dazu ein, die Wirkungen der Duftprodukte zu erforschen.
Looops Brand Design und Website by Solid & Bold
Tragetaschen aus Papier für Looops.
Am Cover des Looops Kundenmagazin wurde der Titel mit der selben Veredelung prodziert, wie auf den Verpackungen.
(Insight)

The brand story serves as a guideline for all topics and articles in the customer magazine “Essenziell”. In the editorial design, the magazine title is taken literally – as in the articles themselves: It’s all about reducing things to the essentials.

Das Editorial Design für das Looops Kundenmagazin besticht durch Reduktion auf das Essenzielle.
Looops Brand Design und Magazin by Solid & Bold
Looops Brand Design und Magazin by Solid & Bold
Looops Brand Design und Magazin by Solid & Bold
Im Looops Magazin Layout heißt es: Mut zur leeren Seite.
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