(Hotel Seerose)

Where time blurs

Breathe in. Breathe out. Unbuckle the corset of everyday duties – and put your suitcase in the corner. Time to enjoy with all your senses. The Hotel Seerose invites you to do just that from 2026. We are already showing how the brand will present itself in the future in a small amuse-gueule. Stay tuned for more.

IDEE UND UMSETZUNG

A place that tempts you to do sweet nothingness: Time blurs here – literally. Timeless typography, ink illustrations and enough space for storytelling. You can see the entire design after the relaunch of the brand in 2025/26. Stay tuned.

CLIENT

Hotel Seerose am Ossiacher See

TIMELINE

2024

BRANCHE

Hospitality

SERVICE

Brand Story
Brand Design

TEAM

Dominik Langegger
(Creative & Art Direction)

Anna Reshetova
(Design)

Saskia Ritter-Höntzsch
(Brand Narrative)

Serge Ritter-Höntzsch
(Brand Narrative)

Matthias de Cillia
(Motion Design)

petrichor
(Brand Strategy)

Gregor Wöckl
(Interior Design & Architektur)

Sec.(01) Sec.(02)
Info Case
Die Story vom Hotel Seerose am Ossiacher See erzählt von lebendiger Ruhe. Das drückt sich in der Animation des Logos aus.
Im Webdesign vom Hotel Seerose am Ossiacher See wird die Ruhe und Kraft des Vier-Sterne-Hotels spürbar.
Storytelling an allen Touchpoints: Die Doorhanger für das Hotel Seerose am Ossiacher See vermitteln das Gefühl von unbendiger Ruhe.
Typografie und Illustrationen für das Hotel Seerose am Ossiacher See in Kombination: Die Antiqua verleiht dem gesamten Branding eine zeitlose Eleganz.
Die Geschäftsdrucksorten für das Hotel Seerose am Ossiacher See: Der Claim
Das Monogramm für das Hotel Seerose am Ossiachersee ist eine Kombination der beiden Buchstaben S und R. Das Symbol erinnert subtil an die Wellen des Sees.
Das Logo von Hotel Seerose am Ossiachersee präsentiert sich auf den Touchpoints der Brands stolz und selbstbewusst.
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